divendres, 13 d’abril del 2018

LA CULTURA EMPRESARIAL



De la mateixa manera que les societats es caracteritzen pel fet de posseir una cultura pròpia que influeix poderosament en el comportament dels seus membres, també les empreses tenen una cultura.

      La cultura empresarial està formada per un conjunt de valors compartits, i ha de ser assumida per tots els seus integrants.


 Està composta pel conjunt de valors, creences i principis fonamentals compartits pels seus membres. 


    La cultura influeix en el dia a dia de l’empresa i en la seua organització, en aspectes tan quotidians com ara la comunicació entre els treballadors i entre aquests i els directius, el grau d’autonomia en el treball, la contractació de nous treballadors o el tracte amb els clients.


        ELEMENTS DE LA CULTURA EMPRESARIAL

       Dins de la cultura empresarial podem distingir tres elements principals:

  •       Missió. Propòsit últim que mou l’empresa, la seua raó de ser. Es pot entendre com una filosofia empresarial. Per exemple, la missió d’una empresa com ara la “Mercedes Benz” pot consistir a fabricar vehicles de màxima qualitat que satisfacen les necessitats dels clients més exigents.
  •      Valors. Qualitats que són presents en l’empresa i que influeixen en el comportament de tots els membres. Per exemple, l’ètica. De fet, cada cop és més comú que s’incorporen valors ètics en el món dels negocis.
  •      Polítiques. Línies d’acció mitjançant les quals l’empresa defineix la seua identitat. Per exemple, la política d’igualtat d’oportunitats per als empleats que practiquen moltes empreses forma part de la seua cultura. Els treballadors saben que la promoció serà el fruit de la seua feina, i no hi haurà favors personals.

     LA IMATGE CORPORATIVA


La imatge és un concepte relacionat d’una manera molt estreta amb la cultura empresarial, i contribueix al fet que el públic perceba l’empresa d’una manera determinada. 

      La imatge de l’empresa es crea i es transmet de dues maneres:
  • De manera espontània, simplement mitjançant l’actuació de l’empresa que és observada pels empleats, clients, proveïdors... i es difon per tota la comunitat.
  • De manera intencionada, mitjançant una campanya organitzada i planificada; per exemple, a través d’anuncis publicitaris i altres campanyes de màrqueting.
 L’important és que la difusió siga tan àmplia com siga possible, ja que no serveix de res que una empresa tinga una imatge impecable si ningú no la coneix.
 Avui dia la imatge és fonamental per a moltes empreses; això ho podem comprovar en les campanyes publicitàries de grans companyies, en les quals s’inverteixen grans sumes de diners amb la finalitat de crear una determinada imatge i mantenir-la en la ment dels consumidors.


ACTIVITATS:

  1. Què és la política empresarial? Il·lustra-ho mitjançant un exemple.
  2. Com contribueixen les marques a crear la imatge corporativa d’una empresa?
  3. De quines maneres es pot transmetre la imatge d’una empresa?
  4. Defineix el concepte de cultura empresarial.
  5. Elabora un esquema amb els elements de la cultura empresarial i una breu explicació d’aquests.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

L'ECONOMIA DEL BÉ COMÚ

No sé si heu sentit parlar de l'economia del ben comú i les empreses que treballen amb aquesta filosofia. Alguns dels punts pels quals...